W co inwestują centra handlowe? Najnowsze trendy technologiczne


Zarządcy centrów handlowych już dzisiaj powinni mieć świadomość, że ich centra stają się, ogólnie mówiąc, sklepem internetowym, do którego można wejść. Wi-Fi, Bluetooth, Big Data zapewniają indywidualnym klientom spersonalizowaną komunikację i nowe doświadczenia zakupowe. Menedżerom centrów handlowych dostarczają analizy zachowań konsumentów, ich preferencji i opinii. Przedstawiamy kilka trendów technologicznych, które będą się rozwijać w 2016 roku.


Nowe możliwości z Virtual Reality


Technologia wirtualnej rzeczywistości (VR) była najbardziej dyskutowanym tematem w branży IT w roku 2015. W 2016 roku, nowe okulary VR zostaną wdrożone przez gigantów technologicznych, takich jak Sony, HTC i Oculus. Technologia VR wywodzi się z branży gier i jest w niej mocno zakorzeniona, jednak w najbliższym czasie zostanie dostosowana do potrzeb klientów centrów handlowych. Głównym celem twórców jest połączenie wygody e-commerce z autentycznością realnego doświadczenia zakupowego. Jak dotąd nie ma firm, które ogłosiły otwarcie wirtualnego sklepu, ale firmy IT dokonały znaczących kroków w rozwoju rozwiązań VR dla handlu detalicznego. Przykładem mogą być salony Tommy'ego Hilfigera, gdzie klienci mogą wykorzystać gogle Samsung GearVR do oglądania pokazów mody. Natomiast londyńskie centrum handlowe Westfield zaprezentowało nowe kolekcje odzieżowe na wydarzeniu Future Fashion, posługując się narzędziami wykorzystującymi wirtualną rzeczywistość. Zaliczały się do nich ekran przedstawiający kolekcje, z którym klienci mogli wchodzić w interakcje, trójwymiarowa przestrzeń widziana dzięki goglom Oculus, ekran wyszukiwania odzieży w sklepach znajdujących się w centrum handlowym.



Proste płatności


Rozwój nowych usług płatniczych zapowiada nieuchronną reorganizację procesu zakupów w centrach handlowych. Firmy chcą sprzedawać swoje produkty szybko, podczas gdy klienci chcieliby spędzać mniej czasu w kolejkach przy zapłacie za towary. Pay Pass, Apple Pay, Google Wallet i inne tego typu rozwiązania przyspieszają proces płatności zarówno ze strony sprzedawcy, jak i klienta. Wszystkie nowości umożliwiające szybsze płatności powstawały wraz z rozwojem Radio Frequency Identification (RFID). Tagi RFID dołączone do produktów pozwalają klientom kupić wszystko, co zechcą za pomocą smartfona bez angażowania sprzedawcy lub kasjera. Innowacyjne pomysły i gadżety dają nam możliwość wyobrażenia sobie przyszłości centrów handlowych, ich konstrukcji i nowych usług, jakie będą oferowały. Rozważając tempo rozwoju rynku IT, tworzenie i wdrażanie nowych urządzeń, łatwo jest założyć, że centra handlowe jakie obecnie znamy, mogą się diametralnie zmienić w przyszłości. Będą mogły zapewnić klientom wysoki poziom personalizacji usług i pomóc im wzmocnić doświadczenia zakupowe. Technologie stają się szybsze i bardziej intuicyjne. Tak jak zmiany technologiczne, zmienia się również styl życia.


The Internet of Things


Dzięki tej inteligentnej technologii przyszłość handlu detalicznego ulegnie zmianie. Ponieważ coraz więcej naszych gadżetów "komunikuje się" ze sobą, inteligentne systemy są tworzone z myślą o ułatwieniu życia użytkownikom. Idziemy w kierunku, który został nazwany "Internet of things" - świata, w którym przedmioty codziennego użytku są oznakowane i zaczynają się ze sobą komunikować. Jest to możliwe dzięki wyposażenia przedmiotów w sensory, które tworząc sieci pozwalają na komunikację przedmiotów z aplikacjami na urządzeniach mobilnych. Najpopularniejszymi sensorami do tworzenia Internet of Things są beacony, których wykorzystanie w centrach handlowych umożliwia bezpośrednie komunikowanie się przedmiotów oferowanych przez sklepy z aplikacją zakupową zainstalowaną na smartfonie klienta.


#centrahandlowe #internetofthings #RFID #virtualreality

Udostępnij
Ostatnie posty
Archiwum
Wyszukaj wg tagów
Nie ma jeszcze tagów.
Podążaj za nami
  • Facebook Basic Square